Registratie van uw Blackbox Last updated: 2020-05-14

 

Via de website van de overheid kunt u een handleiding downloaden waarop de stappen uitgelegd staan voor het registreren van uw blackbox en deze te koppelen met uw kassa-systeem.

Uiteraard kunnen wij u hier ook bij ondersteunen. 

 

Wat heeft u nodig? 

  • Uw E-ID (elektronische identiteitskaart) & de pincode van de persoon op wie de zaak geregistreerd staat
  • een E-ID reader (eventueel bij ons op bureau ter beschikking). 
  • PC met USB aansluiting waar de E-ID reader aan kan gekoppeld worden. 
  • Uw bedrijfsgegevens 
  • Serienummer van de blackbox en de kassa (via ons). 
  • Eventueel Teamviewer voor hulp op afstand. 

 

 

Procedure: 

https://www.geregistreerdkassasysteem.be/nl/registratie

 

Opgelet er zijn 3 verschillende registratie mogelijkheden. 

U als ondernemer dient enkel de registratie voor "ondernemers - horeca - uitbater" te volgen. 

 

 

 

Klik op "raadpleeg onze gids" om de gids te downloaden. 

 

Opgelet:
Sowieso zijn er stappen die wij als verdeler ook moeten uitvoeren om de blackbox aan uw onderneming toe te kennen. U contacteert ons hiervoor ook best op voorhand. 

 

Hou er rekening mee dat het aanvragen van de VSC-kaart 1-2 weken kan duren. 

Indien u dus van plan bent om een zaak te openen, wacht dan niet tot de opening vooraleer u de blackbox in orde brengt. 

 

Nadat deze kaart opgestuurd werd naar uw adres, kunnen de overige stappen uitgevoerd worden. 

 

 

 

Deel voor programmeur: 

Installatie Blackbox

1. Installeer FDM Server
2. Voeg nieuwe ‘server’ toe via configuratiescherm
3. Surf naar http://127.0.0.1:8858/FirstUse
4. Voer de bedrijfsgegevens in
5. Voer de PIN code van de VAT Signing card in
6. Activeer de Zwarte Doos
7. Controleer gegevens bij Diagnostiek
8. Installeer FDM Client
9. Activeer PROword in Omnisoft
10. Voeg Rijksregisternummers toe voor alle werknemers