Admin-Pc Receptie Last updated: 2020-05-06



Deze POS heeft dezelfde functie als de andere PC’s aan de receptie met uitbreiding van gegevens wijzigen van bestaande klanten, sessies beheren en artikelen bijwerken/aanmaken.



Opstart PC


Bij het opstarten van de PC komt u terecht op een bureaublad met 2 Iconen. Het kassaprogramma start automatisch op na 30 seconden.



Opstarten Kassa


Bij het opstarten van de PC start het kassaprogramma start automatisch op. Na afsluiten van het kassapro+gramma kan het programma opnieuw worden opgestart door op het bureaublad dubbel te klikken op volgend icoon:
Aan de receptie wordt de toolbar opgestart bij het opstarten van de sessie

Afsluiten van een sessie


De sessie wordt afgesloten met de knop op de toolbar of met op de toolbar. Na het afsluiten komt u op het bureaublad van de PC. (zie hoger)

Afsluiten van de PC


Het afsluiten van de PC gebeurt door dubbel te klikken op het icoon “PC afsluiten”



Bestaande klant een nieuwe kaart toekennen

Stap 1: Klant opzoeken


Methode 1: met E-ID Leg een ongebruikte kaart op de RFID-reader. De volgende melding wordt gegeven:



Klik “Ja”

Plaats de E-ID in de kaartlezer en klik op de knop “be-id

Klik vervolgens op “E-id Inlezen”:




In het scherm wordt bovenaan weergegeven “Klant bestaat reeds :” volgende gegevens worden weergegeven: Klantnummer / Naam / Adres/ Geboortedatum


Onderaan hebt u de mogelijkheid om de klantgegevens te verbeteren:



Methode 2: Klant heeft geen E-ID mee
Op de toolbar tik je de 2de knop aan om de klantenfiche module te openen

 

Om een klant te zoeken kan je in één veld de zoekterm invullen (naam, adres, geboortedatum, …)

Stap 2: gegevens aanpassen


Na opzoeken van de klant worden de gegevens van de klant weergegeven:



Haal de E-ID uit de kaartlezer en tik “Inlezen RFid”.
De knop kleurt groen. Nu kan de nieuwe kaart worden ingescand.
U ziet de RF-is Code veranderen naar de nieuwe code

Klik op de knop “opslaan”

Nu is de nieuwe klant opgeslagen in het systeem.

Om af te sluiten, klik je op het huisje.

Vastgelopen sessies


Vastgelopen sessies kunnen in de toolbar van POS01 en POS02 worden afgesloten met de knop Vervolgens krijg je een overzicht met de sessies die open staan:



Hier heb je de mogelijkheid om de sessie af te melden met de knop “afmelden”. Bij het aanklikken van “afmelden”, wordt de vastgelopen sessie afgemeld. Op de POS die werd afgemeld, kan de sessie worden herstart op de normale manier (zie hierboven



Bijwerken Artikelen


• Dit kan alleen op de ADMIN-PC aan de receptie. • Eerst open je het kassaprogramma en ga naar het verkoopsscherm (een kaart scannen) • Blijf drukken op het artikel dat je wil bewerken. • Op volgende pagina’s zullen screenshots (met uitleg) alles wel duidelijk maken. • Om een nieuw artikel toe te voegen blijf je drukken op een lege plaats naast de artikels, dan krijg je net hetzelfde ingavescherm (alleen blanco))



Artikelen toevoegen



Artikels ordenen