Technische info Last updated: 2020-05-06


Pre-paid Consummatie

Overzicht Kassa's







Indeling Kassa's


 

Back-up


a. Neemt u de back-up op de SERVER

b. U kiest Backup – icoon op het bureaublad

c. U steekt de memorystick in de USB poort (Deze wordt de D-drive)

d. U klikt op het groen V-tje

e. De back-up start

f. Wanneer deze klaar is krijgt u daaromtrent een melding.

g. Verwijder de stick pas nadat u de hardware veilig verwijdert

 

Hot Reminders


e-Id-kaart = identiteitskaart RF-Id-kaart = Culture Club kaart


Ter info: de card-reader leest maar 1 kaart tegelijkertijd (uiteraard)

Wanneer de e-id-kaart in de reader zit kan geen RF-Id-kaart gelezen worden ii. Neem de e-id-kaart uit om een RF-Id-kaart te lezen

 

 E-ID leest niet = net of de computer niets doet

  • Na 15 seconden krijg je sowieso de melding “ERROR” 1. Druk tot twee maal toe op REFRESH ii. Lukt het niet, haal de e-Id uit de reader 1. Mogelijk melding “Cannot read” 2. OK 3. Steek de e-Id-kaart terug in de reader 4. Lees opnieuw (klik op de knoppen) iii. Lukt dat niet volg onderstaande procedure


Het werkstation verliest een randapparaat:

  • ticketprinter drukt niets meer af - e-Id leest geen kaart meer - kan niet communiceren met de betaalterminal - gedurende (te) lange tijd grijs scherm “not responding”

    • 1. Probeer eerst software-matig uit deze status te raken, dus via “afsluit-knoppen” of kruisje (rechtsboven schermen) uit het programma raken. Probeer maw op het bureaublad van de locale Windows te raken. Sluit dan de POS af (Windows afsluiten), wacht 1 minuut en start opnieuw op door op de on/off knop te drukken (deze moet eerst rood kleuren)
    • 2. Indien 1 niet lukt: druk 1 seconde op de on/off knop aan de rechterkant op de voet van de POS (is normaalgezien blauw opgelicht). Dit forceert ook een uitlog op de server. Lukt dat niet, druk dan gedurende 2 seconden op deze knop. Normaal gezien moet je dan het locale Windows bureaublad zien. Sluit de POS af (Windows afsluiten), wacht 1 minuut en herstart de POS door op de on/off knop te drukken (deze moet eerst rood kleuren).
    • 3. Lukt niets van boven staande dan is een reset van de sessie op de server de enige manier. Dat is een functie voor de administrator of ICT-verantwoordelijke. Deze gaat hiervoor naar POS01 of POS02 en kiest in de toolbar (knoppenbalk) “Reset sessies”. Je krijgt een lijst met de openstaande sessie, selecteer deze die vast zit en klik op RESET.