Prestaties Last updated: 2020-04-28
Ingave prestaties
Uitleg
Prestaties van de werknemers kunnen ingevoerd worden in orders klanten via de menu "prestaties" :
De prestaties kunnen ingegeven worden
1) via bon
Tik het ordernummer in + TAB :
U krijgt de informatie van de klant voor wie deze opdracht wordt uitgevoerd. Daarnaast het nummer van de artikelinfofiche. Met de knop kunt u checken of de infofiche volledig ingevuld is. Zoniet, wordt hiervan een melding gegeven :
Klik op OK. Om de infofiche te wijzigen of verder aan te vullen klikt u op => u komt terecht in de infofiche en kan wijzigen/aanvullen. Let op : u kunt de knoppen "prestaties", "gebruikte onderdelen" of "checklist aanpassen" NIET gebruiken zolang de infofiche niet compleet is.
Eronder wordt tevens het plaatnummer, de Km/teller stand en de checklist zoals getoond zoals ingegeven werd in de opdracht.
Def. Wknm : default werknemer, wordt overgenomen uit de parameters (orders klanten - bestand - PC-afhankelijke parameters : parameters 1)
Omschrijving opdracht : de commentaar die u ingegeven hebt bij de opdracht, kan hier nog aangepast/aangevuld worden.
: hier kunt u de prestaties ingeven m.b.v. de knop
.
Dan krijgt u volgend scherm, waar de prestaties ingevoerd kunnen worden met eventuele commentaar in het memoveld :
Na het opslaan van prestaties kunt u de status eventueel nog aanpassen.Om de ingegeven prestaties toe te voegen aan huidig order klikt u nogmaals op , de prestaties zijn nu opgenomen bij deze opdracht.
: hier kunt u artikelen bijvoegen/wissen (lijn wissen m.b.v. Ctrl-D).
Met de knop kunt u rechtstreeks de bibliotheek raadplegen. De knop (openstaande bestellijnen) geeft een overzicht van de gereserveerde artikelen :
In dit overzicht worden dus de artikelen getoond die u besteld en gereserveerd hebt voor een bepaalde klant. In de kolom "Lev.nu" kunt u een directe levering van het artikel ingeven.
Met de knop kunt u ook direct een leveringsbon of factuur opmaken :
: u kunt hier de status van de uit te voeren taken aanpassen
2) via werknemer
Tik de juiste werknemer in (defaultwaarde uit parameters wordt voorgesteld) en bevestig met . Prestaties die reeds ingegeven werden ziet u op scherm. U kunt nieuwe prestaties ingeven m.b.v.
Dan krijgt u volgend scherm, waar de prestaties ingevoerd kunnen worden met eventuele commentaar in het memoveld :
en opslaan via .
3) via orders klanten - tabblad prestaties
- : (op tabblad prestaties, NIET helemaal onderaan) : nieuwe prestaties ingeven
- = koppelen van openstaande prestaties : Prestaties die al gelinkt zijn aan dit order maar nog niet gekoppeld werden voor de facturatie kunnen met deze knop gekoppeld worden.
- : koppelen van vrije prestaties : Hier kunt u prestaties die nog niet toegekend werden aan een bepaald order, koppelen met het huidige order
Lijst prestaties
prestaties - lijst prestaties
Groeperen
- op werknemer
- op klantnummer
- op ordernummer
- op datum
- op soort prestaties
Filteren
- van datum tot datum
- van werknemer tot werknemer
- van soort prestatie tot soort prestatie
- van klantnr. tot klantnr.
- van ordernr. tot ordernr.
Parameters
- detail afdrukken
- nieuwe pagina per groep
- parameters afdrukken in hoofding document
Rendement per werknemer
Via menu "prestaties" - rendement per werknemer
Bij werknemer vult u de werknemer in waarvoor u het rendement wenst op te vragen. Indien u de afkorting/code van de werknemer niet kent, kunt u klikken op om de lijst op te vragen.
Geef vervolgens de gewenste periode op voor de berekening van het rendement.
Gebruikte onderdelen opnemen ? => moeten de onderdelen verwerkt worden in het rendement ? Zo ja, zal de winst op de verbruikte artikelen het rendement van de technieker verhogen.
Verbruikte artikelen
Het is tevens mogelijk een lijst op te vragen van de verbruikte artikelen gedurende een bepaalde periode : via menu "Lijsten" - verbruikte artikelen.
Kies de periode en bevestig met . Vervolgens kunt u :
Groeperen
- op artikelnr
- op ordernr
- op klantnr
- op werknemer
- op leverancier
Sorteren
- op transactiedatum
- op artikelnr
Filteren
- van klantnr tot klantnr
- van klantnaam tot klantnaam
- van ordernr tot ordernr
- van artikelnr tot artikelnr
- van omschrijving tot omschrijving
- van werknemer tot werknemer
Parameters
- nieuwe pagina per (nieuwe) groep?
- detail afdrukken?
- ja => u krijgt een volledige lijst per artikel met telkens de datum van verbruik, de werknemer, het ordernr, het klantnr & de klantnaam en de omschrijving van de opdracht
- neen => u krijgt een overzicht per artikel, enkel met de naam van de leverancier en het aantal verbruikt
- parameters afdrukken in hoofding document?