PC-afhankelijke parameters voorraad Last updated: 2020-04-28

Printerdefinities

 

Bestand - PC-Afhankelijke - Printerdefinities

Met behulp van deze parameters kunt u de afdruk van uw lijsten instellen. Op welke printer ze moeten afgedrukt worden, hoe de afdruk gebeurt (op scherm, naar printer, …), hoeveel exemplaren, welke papierlade, etc. De omschrijving van de lijst staat bovenaan op het scherm, vb. Etiket Klanten, Pancarte, etc. In dit scherm hebt u enkel de mogelijkheid om wijzigingen uit te voeren (m.a.w. verwijderen en toevoegen is niet mogelijk).

 

 

Velden

  • Device: dit zijn read-only velden, m.a.w. u kunt niet in deze velden tikken. U kunt deze instellingen enkel aanpassen door op de knop met het vergrootglas te klikken.Het onderstaande scherm wordt afgebeeld (na klikken op ), waarin u de gewenste printer kunt selecteren.


     
    • door op de knop met het groene 'V'-tje te klikken, bevestigt u de selectie
    • door op de knop met het deurtje te klikken wordt de selectie van een printer geannuleerd
    • met de knop  kiest u uw standaardprinter (in te stellen via Start - Instellingen - Printers) voor alle documenten van deze module

  • Afdrukwijze: met deze parameter bepaalt u de wijze van afdruk (op Scherm/Printer/Bestand).
  • Aantal afdrukken: het aantal exemplaren dat u wenst (standaard = 1).
  • Recto verso: u mag deze instelling enkel en alleen aanpassen indien uw printer deze functie ondersteunt (gelieve hiervoor contact op te nemen met uw hardware leverancier).
  • Papierlade: met deze optie kunt u de papierlade instellen waarnaar u uw documenten wenst te sturen (enkel indien uw printer over meerdere lades beschikt).
  • Standaard document: dit veld bevat de naam van het document dat wordt gebruikt voor de afdruk van deze lijst. Dit veld kan enkel en alleen aangepast worden door Computercenter.
  • Document Klant: dit veld bevat het volledige path (drive + map) en de naam van het document dat u wenst te gebruiken voor de afdruk van deze lijst. Dit veld is door de klant instelbaar en heeft voorrang op de instelling ‘Standaard document’, m.a.w. als u deze parameter niet invult, dan wordt het rapport gebruikt die staat ingevuld in ‘Standaard document’.

    Het invullen van dit veld heeft enkel nut wanneer u vindt dat op een bepaald document enkele gegevens ontbreken of overbodig zijn of wanneer u voor een bepaald document een andere layout had gewild. Als u zelf Crystal Reports heeft aangekocht kan u een kopie nemen van de bestaande lijsten van Computercenter en zelf de nodige aanpassingen doorvoeren. Of u kan beroep doen op Computercenter om lijsten aan te passen naar uw wensen. Na de aanpassingen vult u het volledige path van uw aangepast document in dit veld in.